Symbole szkoły

Tzw. Dzień Papieski, którego koordynatorem jest Fundacja „Dzieło Nowego Tysiąclecia” organizująca zbiórki na stypendia dla zdolnej młodzieży z niezamożnych rodzin.  22 października jest wspomnieniem Świętego Jana Pawła II, to dzień inauguracji Jego Pontyfikatu. Na kartach historii Szkoły Podstawowej nr 4 w Łęcznej też pojawia się październik, data 09.10.1993 r., kiedy to odbyło się uroczyste poświecenie nowego budynku przy ul. Jaśminowej 6 i pierwsze Święto Szkoły.

W 2000 roku nasza placówka otrzymała imię Papieża Jana Pawła i od tego czasu należymy do Ogólnopolskiej Rodziny Szkół oraz aktywnie uczestniczymy w jej przedsięwzięciach. Szczególnym wydarzeniem i przeżyciem wpisującym się w tradycję Czwórki jest organizowana rokrocznie Pielgrzymka Rodziny do Częstochowy na Jasną Górę. W bieżącym roku XXII Pielgrzymka Rodziny Szkół im. Jana Pawła II pod hasłem „Blask Prawdy” odbyła się w dniu 6 października. Uczestniczyło w niej ponad 5 tys. pielgrzymów ze szkół i przedszkoli w całej Polsce, a wśród nich 55-osobowa reprezentacja naszej placówki: grupa uczniów z klas VI i VIII pod opieką dyr. Sławomira Winiarskiego, ks. Pawła Grzebalskiego oraz katechetów i wychowawców klas. Przed uroczystą Mszą Świętą, z udziałem licznie zgromadzonych pocztów sztandarowych, odbył się na wałach jasnogórskich koncert ewangelizacyjny ojca Łukasza Buksy. Kulminacyjnym punktem programu była uroczysta Eucharystia odprawiona pod przewodnictwem duszpasterza Rodziny Szkół im. Jana Pawła II księdza biskupa Marka Solarczyka. Tradycyjnie odczytano Akt Zawierzenia Matce Bożej oraz list do Ojca świętego Franciszka. Bezpośrednio po uroczystości miało miejsce wręczenie nagród laureatom konkursu na znaczek pielgrzymkowy.

Tegoroczne pielgrzymowanie było czasem refleksji, modlitwy i radosnego spotkania przedstawicieli naszej rodziny z całej Polski. Zebrane intencje zanieśliśmy przed tron Jasnogórskiej Pani. Po uroczystości wzmocniliśmy się pysznym posiłkiem. Ze sobą zabraliśmy przeżycia i wspomnienia, wzbogaciliśmy się nauką o wartościach tj. prawda i dobro oraz przywieźliśmy pamiątki pielgrzymkowe. Niech ten czas zaowocuje w naszym życiu, w szkole i w domu tak, jak oczekiwałby nasz Patron, który stale zachęca nas do stawiania sobie wymagań.

Oto wypowiedzi uczniów, którzy tak wspominają XXII Pielgrzymkę Rodziny Szkół im. Jana Pawła II na Jasną Górę:

,,Warto było pojechać do Częstochowy na Jasną Górę, ponieważ taka okazja zdarza się może raz w życiu. Najbardziej mi się podobała brama i bastion. Nie tylko pojechaliśmy się tam modlić, ale też pośmiać się z innymi i poznawać nowych przyjaciół. Było super. Warto!".

Basia Kłoda, 6A

,,Warto było pojechać. Na pewno nie żałuje, że się na to zdecydowałam. Mogłam spędzić czas ze swoimi przyjaciółmi oraz zobaczyć wspaniałe miejsca. Miałam także okazję usłyszeć cudowne i mądre słowa. To, że musiałam wstać rano w niczym mi nie przeszkadzało, bo gdy ma się wspaniałą atmosferę i cudownych przyjaciół wokół siebie nic nie może pójść źle. Myślę, że nie zapomnę tego wyjazdu na bardzo długo".

Nikola Klecha, 6D

,,Warto było pojechać na pielgrzymkę. Bardzo się cieszę, że mogłem spędzić ten czas rozmawiając z kolegami oraz z nauczycielami, szczególnie z ks. Grzebalskim  i panią Okońską. Jedzenie było przepyszne. Msza bardzo się różniła od codziennych.  Jestem dumny, że jestem uczniem szkoły im. Jana Pawła II. Oceniam pielgrzymkę na 5 gwiazdek".

Witold Zając, 6D

,,Na pielgrzymce podobało mi się to, jak pan z nami śpiewał i spacer wokół Kościoła, ale najbardziej to w Kościele: chodzenie na kolanach i ściany z medalikami".

Lena Stamirowska, 6B

,,Mnie podobała się: droga, Msza Święta, kościół, zwiedzanie i obiad".

Adam Potapiuk, 6c

,,Ogólnie wszystko było fajne. Msza Święta była ciekawa. Pierwszy raz byłem na pielgrzymce".

Uczeń, kl.6

,,Bardzo mi się podobało i mam nadzieję, że jeszcze kiedyś pojadę".

Ania Nitendel, 6C

,,Podobała mi się długa podróż autokarem, zwiedzanie, kupowanie pamiątek, modlitwy".