R. szk. 2019/2020

Cały projekt podzielony był na moduły, w trakcie których dzieci spotkały się z panią pielęgniarką, recytowały wierszyki o ziołach, czytały z podziałem na role wiersz „Katar", zapoznały się z nazwami i wyglądem najbardziej znanych ziół polskich. Wielkim zainteresowaniem cieszyły się przygotowane stanowiska badawcze.
Dzieci przy pomocy mikroskopów i videomikroskopu badały cząstki roślin, nasiona, kwiaty i bulwy ziół i roślin leczniczych. Podzielone na grupy, pracowały nad gałązką logiczną, rozwiązując problem podany w tekście: „Jak chorował Elemelek, jak go leczą przyjaciele?”. Panie przygotowały także stanowisko do inhalacji ziołowych oraz część najatrakcyjniejszą dla dzieci - degustację zgromadzonych preparatów, świeżo parzonych herbatek ziołowych, miodu, preparatów pszczelich i wielu innych. Podsumowaniem było uzupełnianie zdań z lukami oraz wspólne śpiewanie piosenki ekologicznej „Cały świat jest naszym domem".

Opr. E. Żelechowska, M. Olech